"Gezonde koffie" circuleert al langer...
Gisteren werden kranten en journaalbulletins verblijd met het nieuws dat koffie wellicht toch gezonder is dan gedacht. Bij vrouwen van middelbare leeftijd zou het zelfs een beschermende werking hebben tegen hartfalen. Overigens geldt daarbij wel een maximum van 6 koppen koffie per dag.Prachtig nieuws natuurlijk. Temeer omdat het onderzoek onder maar liefst 12.000 personen werd gehouden, door een Madrileense universiteit.
Waarschijnlijk is het echter een oud-nieuwtje. In 2006 werden namelijk al resultaten gepubliceerd van een onderzoek dat meer dan 20 jaar duurde. En toevalligerwijs ook door een Madrileense universiteit: "Universidad Autonoma de Madrid" , samen met de "Harvard University School of Public Health". Het onderzoek werd onder 12.000 Amerikanen gehouden. Wie hier inlogt, kan het volledige artikel lezen.
Bron: freethinker.nl

0 Comments:
Een reactie plaatsen
<< Home