20 november 2008

Koffie mag weer

De mogelijk beschermende werking van koffie tegen Diabetes type 2 sterkt de berichtenstroom dat koffie minder slecht is voor de gezondheid dan de gruwelverhalen doen geloven. Drie tot zes koppen koffie per dag zou de gezondheid ten goede kunnen komen; diabetes zou minder snel tot volksziektenr. 1 uitgroeien, als onderzoekers van de Universiteit Wageningen.

Waarschijnlijk is het slechte imago van koffie te wijten aan verkeerd geïnterpreteerde onderzoeksresultaten van studies in de jaren 70 en 80. Inmiddels hebben epidomologen van Harvard School of Public Health dit weerlegd.

Filterkoffie en zelfs de Senseo-pads zijn het gezondst te noemen, het filter houdt terpenen tegen, die het cholesterol verhogen. Koffie kan dus weer gewoon 3 maal daags op het menu.

Bron: de volkskrant